woensdag 28 mei 2014

Babyspuug

Ik ben dol op baby's, peuters, kleuters. Ik ben dol op kinderen! Dat straal ik blijkbaar uit. Als ik weer eens op mijn hurken zit voor een goed gesprek of met een warm hoopje zoet geurende baby in mijn armen zit, vraagt er altijd wel iemand; wil je er nog een. Mijn standaard antwoord is:  Been there, done that! Got the babyspit covered T-shirt.
Ik heb 2 geweldige kinderen maar hoef er niet nog een. Ik geniet van andermans kinderen èn van het feit dat mijn kinderen groter worden. Dat groter geworden gaat even heel hard. Zowel in centimeters als in zelfstandigheid. Geweldig en soms even slikken. Ik verzuchtte gisteren met een 10 weken oud hummeltje in mijn armen. Ik kan me gewoon niet meer herinneren dat mijn kinders zo klein geweest zijn. 

Het was echt weg, tot het mannetje in mijn armen een flinke mond voeding in mijn decolleté mikte.
Wat een bekend luchtje, zo'n T-shirt met babyspuug. Ik was per direct terug in de tijd. Zag mijn nieuwsgierige mannetje en mijn pittige meisje zo in hun wiegje liggen.
De neus is een krachtig orgaan. Waarom bewaren we eigenlijk foto's en geen luchtjes? Zoon kwam thuis en zei, zijn ogen ter hoogte van mijn neus: "Ik fiets zo zelf wel even naar roeien." Mijn eerste reactie: daar komt niets van in mannetje. Toen besloot ik toch maar even te douchen en schone kleren aan te trekken. Mijn jongen wordt echt 12 volgende maand. En 12 is ook geweldig! Sterker nog, als ie 30 is, word ik vast heel nostalgisch van de geur van te lang gedragen sportsokken.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten