dinsdag 26 juli 2011

Vakantieschool? Vakantieschool!

Inderdaad vakantieschool. Een half uurtje na etenstijd even lekker schools werken aan de keukentafel. Vorig jaar door mij bedacht. De vakantie was een week bezig, de kinderen hadden de hele dag ruzie en ik was aan een buurvrouw aan het uit leggen waarom ik mijn hond zo uitgebreid train: “Ze moet niet alleen veel beweging hebben, maar ook mentaal wat uitdaging hebben. Anders breekt ze de boel af uit verveling”. Al tijdens het praten dacht ik : 'Oh dus....'
De rest van de vakantiedagen thuis hebben we iedere dag na het eten een half uurtje school gedaan. Met voor zoon (toen 8) wat niet afgemaakte werkbladen van school, spelen met de atlas, oefeningetjes van internet. Miniloco, wat letters en knutselwerkjes voor kleuterdochter.
Na de eerste dag vroegen ze er meteen zelf weer om. Het was gewoon leuk èn ze speelden inderdaad overdag ook lekkerder. En mooi meegenomen is dat ze wat oefening houden in dingen die ze lastiger vinden! Dit jaar gaat de gitaarles in het vakantieschool onderwijspakket. Zonde om zes weken te laten liggen. Het is veel te leuk om te doen!

Marieke Laauwen

(Verkorte versie van artikel dat is verschenen in het zomer 2011 nummer van Ouders in Beijum 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten