vrijdag 13 september 2013

Schrijver

Ok, schrijf even op dit krijtbord wie je bent en wat je doet en dan maken we een foto. Die foto vond ik om eerlijk te zijn niet zo'n probleem Wie ik ben, weet ik wel, maar wat ik doe? Op één krijtbord? Het was een vrij existentiële vraag en ook de vraag die me een beetje zenuwachtig maakte over het hele evenement. Een dierbare vriendin had mij meegesleurd naar een feest van haar vrouwelijk ondernemers netwerk. Ik heb diep ademgehaald, moeder, fietslerares, gastvrouw, taartenbakker bedrijfscommissaris en mosterdmaker verworpen en het toch opgeschreven.

Marieke Laauwen, Schrijver. Want met hoeveel weerzin ik me soms ook naar mijn toetsenbord sleep, hoe onzeker ik soms ben over de resultaten uiteindelijk ben ik schrijver. Best een goede als ik dat voor een keer eens mag zeggen.
Vanaf toen kon het alleen maar beter worden. Op een ondernemersborrel voor vrouwen blijkt niemand zich om te draaien als je vertelt dat je de laatste paar jaar relatief veel tijd aan je kinderen besteed hebt. Ik heb wat geleerd en ik heb veel nagedacht. Al tijdens de avond en ook daarna. Toen ik thuis kwam en het nieuwe blad MeerTaal op de mat vond. Met een column van mij met het adres van dit blog eronder. Schrijven dus. Hier en elders... Lees je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten