donderdag 10 april 2014

Overdenking



Gisteren was zoon in paniek. Hij had zijn oefen theorie verkeersexamen bijna niet gehaald. En meester had verteld dat kinderen die 550 voor hun cito halen, soms moeite hadden met hun verkeerstheorie. In mijn zoons hoofd werd dat: Meester zegt dat ik ga zakken voor mijn theorieverkeersexamen en dat betekent dat ik toch dom ben en dat iedereen me uitlacht.
Meester bedoelde: als je slim bent kun je dingen te ingewikkeld maken en dat gebeurt wel eens bij verkeersexamen.

Het gebeurt bij het bloggen ook. Iedere keer dat ik een idee heb voor een stukje heeft vormt mijn hoofd zinnen, in het Engels. Want ooit blogde ik veel. Ik heb het gisteren eens teruggelezen op zoek naar een mooi voorbeeld van de heftigheid van het peutermoederschap. Ik las dingen die ik vergeten was. Teksten die ik prachtig vond, knutsels die ik maakte, dingen die ik bakte. Mijk improves was helemaal Marieke.

Toen ik overstapte in het Nederlands was het idee dat het ook een soort van port-folio kon worden. Dus ik ging er over nadenken en nog meer over nadenken en ik dacht zo veel dat ik stopte met schrijven. Ik veranderde de naam. Maar schrijven over mosterd maken, kringlopen en haken is op de een of andere manier in het Nederlands enger. Truttiger. Ik dacht dat het Engels een masker was om me achter te verschuilen, maar het was wel een bevrijdend masker (metafoor die mank loopt!).

Ik dacht er veel over na gisteren en vandaag en besloten dat alleen Engels voldoet in deze situatie. Ik was het niet aan het overdenken. I was seriously overthinking things..... I like to make stuff and I like to show it. 

Dus hierboven een stukje van de oogst van afgelopen herfst.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten